22 Mayıs 2007

İnfografik Türkiye'de


2 yorum:

Adsız dedi ki...

infografik bir uzmanlık alanı olarak adlandırılmaya başlamadan önce de farklı kullanım alanlarında Türkiye'de vardı. Ambalaj tasarımı gibi grafik tasarımın bir alt disiplini olarak gelişmesi, ihtiyacın artmasıyla gerçekleşti (Her zaman olduğu gibi arz-talep dengesiyle). Tabii bir disiplin olarak algılanması yurtdışında Türkiye'den çok önce vardı. Yabancı basını takip eden ulusal basın bu disiplini fark edince işin Türkiye'deki estetik algısı da işlevselliği de değişti. Haliyle kalite arttı ve beğeniyle izleyeceğimiz örnekleri fark etmeye başladık. Demek istediğim şu ki; infografik, web tasarımından daha yeni değildir. Artık etkileşimli tasarım için "new media" tanımı kullanılmazken ondan çok daha eski olan infografik için "yepyeni bir meslek" demek, sadece bu alanı tanıtan kişinin konuyu "yeni" öğrendiğini gösterir ;)

Unknown dedi ki...

Yazınızı keyifle okudum, çok güzel ifade etmişsiniz, size haklısınız demekten başka ne diyebilirim :)
Ancak benim amacım bizim için yeni bir alan olan infografiğin ülkemizde tanınması, yaygınlaşması. Yeni yerine boş bir alan diyebilirdim ama hoş olmazdı, dikkatte çekmezdi "yepyeni" kelimesi heyecanımı yansıttığı için önemli... :) İnternet yeni imkanlar sağladı, yeni meslekler gelişti, webmasterlik, host yönetimi vs.. İnsanlar bu alanlara akın ettiler, piyasada bir çok webmaster bulabilirsiniz. Ama infografikle ciddi anlamda uğraşan pek nadir bulursunuz, İnfografik daha çok grafikerlerin ilgisini çekebilecek bir alan. Zor bir alan ama sonuçları itibariyle kalıcı işler üretebilirsiniz. İnternet ortamına uygun infografikler yapmakta mümkün... İstedimki bu alan bilinsin, sevilsin... İlginiz için çok teşekkür ederim... Saygılar sunuyorum.